MĚNIT OLEJ NANEJVÝŠ KAŽDÝCH 12000KM nebo KAŽDÝ ROK POKUD NAJEDE MÉNĚ NEŽ 12000KM ZA ROK.
Pokud zajedete ostrou jízdou několika hodinami na závodním okruhu, doporučujeme vyměnit olej dříve či hned po jízdách.
Lze trvale zkrátit původní nastavení intervalu motorového oleje přístrojové desky (budíky) nebo iDrivu (navigace) z původních předepsaných 30000km na méně dle přání či na našich doporučených 12000km.
BENEFIT: Každý následný reset intervalu kýmkoliv, ukáže již zkrácený doporučený interval místo původních častých 30000km. Více v kódování
Technicky vhodné motorové oleje pro benzínové motory udávané výrobcem. Pro příslušný motor se výrobcem doporučují barevně označené motorové oleje. My doporučujeme, kde to lze, normu LL-01 pokud nemáte filtr pevných částic. Jaké oleje normy splňují, naleznete níže. |
Viskozitní třídy s vysokou viskozitou mohou zvýšit spotřebu paliva.
Čísla v závorkách symbolizují poznámku. Ty jsou vysvětleny pod tabulkou
Motor | BMW LL-01 | BMW LL-01 FE | BMW LL-04 | BMW LL-01 FE | BMW LL 14 FE+ | BMW LL-17 FE+ | SAE 10W-60 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
3-válec: | |||||||
B32 | X | X | |||||
B36 | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
B38 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
B38 s filtrem pevných částic (4) | X | X | X | ||||
4-válec: | |||||||
B42 | X | X | |||||
B46 | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
B48 s flexibilním palivem SA1AE | X | X | |||||
B48 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
B48 s filtrem pevných částic (4) | X | X | X | ||||
N12 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N13 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N14 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N16 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N18 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N20 | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
N20 s flexibilním palivem SA1AE | X | X | |||||
N26 | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
N40 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N42 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N43 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N45 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N46 | X | X | X (1) | X (1) | |||
M43TU | X | X (1) | |||||
M43/CNG | X (1) | ||||||
W10 | X | X (1) | |||||
W11 | X | X (1) | |||||
6-válec: | |||||||
B58 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | X (5) | X | |
B58 s filtrem pevných částic (4) | X | X | X | ||||
N51 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N52 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N53 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N54 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N55 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N56 | X | X | X (1) | X (1) | |||
M52 | X | X (1) | |||||
M54 | X | X (1) | |||||
M56 | X | X (1) | |||||
S54 | X | ||||||
S55 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | |||
S55 s filtrem pevných částic (4) | X | X | |||||
S58 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | |||
S58 s filtrem pevných částic (4) | X | X | |||||
8-válec: | |||||||
N62 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N63 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | |||
N63 s filtrem pevných částic (4) | X | X | |||||
M62LEV | X | X (1) | |||||
S62 | X | ||||||
S63 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | |||
S63 s filtrem pevných částic (4) | X | X | |||||
S65 | X | ||||||
10-válec: | |||||||
S85 | X | ||||||
12-válec: | |||||||
N73 | X | X | X (1) | X (1) | |||
N74 bez filtru pevných částic (4) | X | X | X (1) | X (1) | |||
N74 s filtrem pevných částic (4) | X | X | |||||
M73 | X | X (1) | |||||
Další motory: | |||||||
Ostatní motory AG (2) | X | X (1) | |||||
Jiné M motory (3) | X |
1) Pro benzínové motory jsou v Evropě (EU plus Švýcarsko, Norsko a Lichtenštejnsko) povoleny pouze oleje BMW Longlife-04 a BMW Longlife-12 FE. Nesmí se používat mimo tuto oblast.
2) „Ostatní“ zahrnuje všechny motory/modely, které nejsou uvedeny ve výše uvedené tabulce, například M10, M20, M30, M40, M42, M43, M44, M50, M52, M60, M62, M70, M73 atd.
3) „Ostatní“ zahrnuje všechny motory/modely pro motoristický sport, které nejsou uvedeny ve výše uvedené tabulce, například S14, S38, S50, S50U, S52, S70 atd.
4) Vozidla se zážehovým motorem a filtrem pevných částic lze identifikovat na podtlakové hadici, která je namontována na filtru pevných částic, a také na volitelné výbavě standardu výfukových emisí SA1DEA RDE.
5) Oleje BMW Longlife-14 FE+ jsou schváleny pouze pro benzínové motory v Evropě (EU plus Švýcarsko, Norsko a Lichtenštejnsko), USA a Kanadě. Neměli by se používat mimo tuto oblast.
Také si to myslím! Hlavně ale zkouším odpověď na komentář...