Budíky E38/E39/E53 apod. - RokaWorks

Menu
Menu
Přejít na obsah


Profi diag


Budíky


Klíče & imo


Předkup. kontrola



Připravujeme



Připravujeme



Připravujeme



Přístrojové desky - Budíky
E38 - E39 - X5 E53 a podobné
Potřebujete nechat vyměnit budíky nebo případně řešit jejich závadu? To jste na správném místě!
Prosíme, věnujte chvíli pročtením tohoto textu a zvážením, co opravdu je pro Vás nejvhodnější!

Veškeré opravy těchto tipů budíků probíhají v kooperaci s renomovaným kolegou Martinem Sokolem - Falkon (Falcon light), který je součástí teamu RockWorks.
Dlouholeté zkušenosti, precizní opravy! Osvědčené výsledky jako málokde, se správnou funkčností i po kompletaci.

Výměny budíků:
Pro všechny výměny platí - aby seděl pravý kilometrový nájezd s vozidlem a jejich VIN kód s vozidlem, tak se musí upravit externě!
Tedy mimo vozidlo, rozebráním budíků a úpravou pamětí budíků!
POZOR - Ne vždy je potřeba budíky měnit, pokud jsou vadné. Většina se dá opravit. A je to nejčastěji lepší volba, než výměna za jiné "ojeté". Protože většině budíků do roku 2004, se stane to samé - degradace displeje, chování komponent apod.

Důležitá informace - prosím, poskytněte vždy posledních sedm znaků z VIN kódu a reálný kilometrový nájezd! (Pokud si nejste jisti nájezdem, pomůžeme zjistit)

Proč je důležité u těchto budíků při výměně MÍT SROVNANÝ OBSAH KILOMETRŮ, VIN KÓDU A OBSAHU PAMĚTI?
  • Budíky v těchto řadách jsou zdrojem základních dat pro vozidlo tzv. jsou nosičem "rodného listu - nastavení a výbava vozidla". Podle tohoto se obnovuje tovární nastavení, kódování např. při selhání komunikace jednotek, poklesu napětí, špatné kódování apod.
    Pokud není srovnané, může se obnovit nastavení a chování vozidla z kterého byli budíky vytaženy - tedy může ukazovat věci, které vozidlo nemá ale mělo předchozí z kterého budíky jsou jako výbavové prvky nebo naopak může něco chybět či ukazovat jinak!
  • Budíky jsou "gateway" pro většinu jednotek. Tzn. jsou kořenovou křižovatkou komunikace mezi jednotkami. Když to není v pořádku, nemusí vše fungovat ve vozidle, jak má.
    Když toto nesedí jak má, může dříve nebo později rozhodit nastavení jednotek vozidla a tím může vzniknout nežádoucí chování. Někdy může dojít i k nevratné škodě. A může při pouhém kódování i jen jedné funkce způsobit velmi značné problémy s vozidlem. Vše musí sedět jako z výroby.
  • Toto samozřejmě zajišťujeme při jakékoliv manipulaci aby vše sedělo jak má.

Průběh výměny
  • Je potřeba budíky rozebrat včetně demontáže ručiček aby byl přístup k hlavní paměti, která obsahuje VIN a kilometry. Rozebírání probíhá ve spolupráci s Falkonem (Martin Sokol - Falcon Light).
    Budíky mají velmi citlivé motorky pro ručičky. A je téměř nemožné sundat ručičky bez poškození a tak aby i při složení ukazovali správně jako předtím, proto toto vykonáváme s Falkonem, který je součástí teamu RockWorks a můžete se spolehnout, že budíky budou v perfektním stavu a budou dělat, co mají!
  • Po rozebrání, upravujeme obsah na žádoucí pravý nájezd kilometrů a VIN kódu vozidla. Následuje složení
  • Setkání kde budíky aplikujeme do vozidla a nakódujeme vhodné nastavení podle vozidla čím se finišuje vše.

Důležité - před plánem výměny se vždy poraďte jaké budíky budete chtít dát, než je zakoupíte, ať se nestane, že nebudou plně fungovat jak mají!
Přibližně v roce 1999 se při produkci vozidel měnil tip hardwaru pamětí budíků a zpracovávání dat na úplně jiný typ pamětí který fungoval jinak. Staré nefungují správně v novějších tipech budíků a proto dost pravděpodobně nemusí jít srovnat obsah a nakódovat na žádoucí nastavení. Jinak řečeno, ve starém tipu v té době nebylo známo, jak bude fungovat nový tip v budoucnu. Novější tip ovšem lze dát do staršího, protože v té novější době (roku 2000+) věděli, co předtím bylo a díky tomu je to zpětně kompatibilní. Jistota je tedy vždy aplikovat budíky produkce 2000/březen a novější.

Oprava stávajících (Pokud je to možné)
Pokud měníte budíky z důvodu horší čitelnosti displeje, nebo z důvodu špatného chování ručiček, důrazně doporučujeme opravit stávající, kvalitní opravou se může vyřešit funkčnost budíků téměř na vždy. Jiné staré, zcela jistě budou působit problémy znovu. Protože z výroby do roku 2003 se moc nepovedli a prakticky každým budíkům, se jednou stane, že se znečitelní displej. Navíc ne každá oprava, může být správná oprava. V době rozmachu nekvalitních čínských komponent jsou nemalé zkušenosti, že se problémy budíků vraceli dříve či později.

Příklady z praxe, proč vše musí být jak je výše řečeno - Měli jsme dokonce i klienta, kterému kvůli nevhodně zvoleným budíkům, nefungovali správně mechanické části vozidla vč. motoru. Protože ten daný tip si nerozuměl s jinými jednotkami než pro které byl konstruován. Neprobíhala správně komunikace mezi jednotkami přes budíky. A tyto budíky nešli nakódovat kvůli nekompatibilitě. Budíky jsou centrálním rozcestníkem pro komunikaci a ten daný tip zkrátka neuměl fungovat s něčím, co v té době nebylo, byli starší a vozidlo novějšího tipu - starší roku 1995 neuměli fungovat ve vozidle roku 1998, kde už byli komunikační záležitosti jinak, kde při kódování byl očekáván díl tipu a ročníku, kdy byli vyráběné a oni tam nebyli.
Můžeme klidně předvést a seznámit Vás s podrobnostmi případu včetně důkazů a svědka. Po nasazení vhodného tipu včetně správného kódování vše najednou fungovalo a mnoho nevyřešitelných závad zmizelo.
Návrat na obsah