Programování - flashování - RokaWorks

Menu
Přejít na obsah
Profi Diag


Budíky


Klíče & imo


Předkup. kontrola





Carplay
Připravujeme



Připravujeme



Programování neboli Flashování
"Přepisování celých jednotek nebo jejich částí"

Programování může znamenat:
  • Přepis celé jednotky za účelem řešení závad
  • Aktualizace softwaru i více jednotek za účelem optimalizace a lepšího chování vozidla či jeho komponent tak jako pravidelně aktualizujeme naše mobily nebo počítače když vyjde nová verze systému
  • Změny dat části jednotky za účelem možnosti vyměnit konkrétní jednotku bez nutnosti měnit nic dalšího
Proč tuto službu nechat vykonat u nás?
  • Disponujeme OEM originálním specializovaným vybavením, pro vozidla koncernu BMW, které používáme pro maximální zodpovědnost a nejlepší výsledek, tak jak to má být - jako na místech u výrobce.
  • Používáme profesionální stabilizované zdroje při programování, které udržují i při vysoké zátěži správné napětí ve vozidle aby se předešlo chybě či pádu jednotky, což může znamenat nenávratné poškození. Pokles napětí při přepisu, může poškodit jednotku a znepojízdnit vozidlo. Klasická nabíječka na akumulátory na tyto činnosti nestačí a jsou nebezpečné.
  • V případě potřeb používáme originální online systém, jako partneři BMW do něj máme přístup.
Celková aktualizace
Každý model, který se vydá, časem mívá problém nebo má neoptimální chování ať už samotný motor nebo větší celek či elektronika. Je to postupem let čím dále složitější a sofistikovanější technika. A proto i po vydání existuje vývoj softwaru ze strany výrobce několik let pro optimalizaci a vychytání much, tak jako např. u softwaru mobilů, počítačů apod. Proto doporučujeme provádět aktualizace na nejnovjěší software, aby ze strany softwarové to bylo to nejlepší co existuje. Dost to také pomáhá i v lepší chování s mechanikou, která díky aktualním softwarům, může lépe a déle fungovat. Tím je myšlen i motor, převodovka a další.
Proto také doporučujeme, nemít úplně ten první fabrický software, ale ten odladěný nejnovější výrobcem. Nabízíme tedy možnost aktualizace celého vozidla. Nebo jen jeho částí podle potřeb.

  • Pozor, aktualizace může někdy trvat i celý den. Je to z důvodu, že některé verze softwaru jednotek měli software špatný nebo chybný a jeho přepis může trvat několik hodin. Proto v případě této služby, je velmi důležité si uvědomit, že je vozidlo potřeba u nás zanechat.
2000Kč až 5000Kč
trvání - 30min až den
Individuální programování
Flashování jednotlivých jednotek na přání nebo dle potřeb.
Lze flashnout jen samotné jednotky, například aktualizace samotného motorové jednotky.
Lze vyměnit jednotku a její obsah zkopírovat do jiné
Lze vyměnit jakoukoliv jednotku, bez potřeby výměny další - umíme přepisovat jednotlivé segmenty jako kódy pro imobilizér, aby se nemuseli měnit klíče a jednotka imobilizéru.
Pro výměny jednotek motoru. převodovky a imobilizéru je samostatná sekce - nelze často měnit snadno a jen přepisem samotného softwaru přes diagnostický konektor OBD kvůli zabezpečení jednotek výrobcem! Prosím navštivte tuto sekci

1000Kč až 5000Kč
Podle náročnosti
Důležité prohlášení:
Aktualizace a jakýkoliv přepis obsahu jednotky přes OBD rozhraní. sebou nese vždy rizika (i když mizivé šance). Pokud bude nějaká jednotka mít špatný software z důvodu předešlé neodborné manipulace dat, nebo bude hardware/software opotřebovaný a v špatném stavu, může selhat a bude se muset pak opravit, v horší situaci i vyměnit za funkční. Toto případné riziko bere na své náklady majitel vozu.
Dochází k tomu například, když předchozí majitel měl úpravu nebo tuning nějaké jednotky ve vozidle a úpravce aby ochránil svou úpravu a její obsah, tak znemožnil standardni přepis jednotky a její výčet, aby data nebyla ukradena a následně přeprodána. I výčet nemusí být ve spravném a použitelném stavu.
Je to velice neprofesionální, ovšem i toto se ve vozidlech odehrává. A úpravce ani na sebe nenechá kontakt pro případnou možnost o dohodě odemčení obsahu.
Ne vždy, je jednotku možné zachárnit, ale většinou se podaří.

FAQ - Často kladené dotazy:
"Proč přepsat jednotku motoru ojetého vozidla?"
Časté použití - flashování motorové jednotky. Důvod? V dnešní době upravuje jednotky kde kdo a často jsou upravované ve vozidlech, která nejsou v optimálním a správném stavu. Když se závadnost opotřebováváním motoru prohlubuje, tak se upravený software jednotky může chovat kontraproduktivně a napáchá více škod než by byl originální software schopen zvládnout si s tím poradit. Originální software má také za úlohu poradit si v kolizních situacích nebo adaptovat směs podle situací tak, aby motor mohl běžet co nejoptimálněji jak je možné, má totiž také úlohu motor pokud možno chránit. Jenže nesprávně upravený software může často zkreslovat a způsobovat naopak zbytečně větší závadnost. Několikrát jsme byli svědky, že jen flashnutím motorové jednotky na správný originální software vyřešil závady. Nebo také naopak - odhalil skutečné závady, jako například zatajovany vadný filtr pevných částic, kdy v upraveném softwaru bylo nasimulované správné chování ačkoliv skutečnost byla taková, že byl přecpaný a málem mohlo dojít k požáru nebo prasknutí filtru - zbytečně.
"Lze zjistit zda mám "chip" neboli upravený software motoru?"
S jistotou ne. Často jsou úpravy provedeny tak sofistikovaně, že není znát zda tam úprava fakt je z pohledu dat. To je taky někdy účel úprav. Ovšem můžeme mít podezření na nestandardní chování kvůli softu ačkoliv se zdá, že je mechanicky v pořádku. Proto někdy nahráváme originální nejnovější software preventivně pro vyloučení, že závada není softwarem. Každým rokem se čím dál více šíří neodborné úpravy jako potlačování závad z důvodu prodeje, potlačení chybových hlášek, manipulace live dat a pak se nelze správně orientovat při řešení závad či oprav, protože live data či informace jsou jiné, než je skutečnost.
"Jak mohu vědět, zda potřebuji přepsat motorovou jednotku a je závada v softwaru?"
Pokud je podezření, musí se to zkusit. Není to argumentace za vecpáním služby za každou cenu. ale protože se často prostě musí zkusit a pak porovnat výsledná data proti předchozím datům. Je to snažší a zásadně rychlejší, než dělat rozbor obsah stávajících dat. Zvlášť u novějších ročníků, se do jednotek nedá jentak dostat, takže i nějakou porci času veme to, vůbec z jednotky data celá získat, někdy je potřeba její demontáž.
"Úpravy?"
Nezabýváme se úpravou softwaru jednotek jako chiptuning. Na to jsou specialisté na úpravy, kteří na to mají vhodné vybavení, schopnosti. Doporučujeme pouze ty, kteří upravují softweare na míru. Určitě ne univerzální způsoby které aplikují všem stejně. Každý motor může reagovat jinak, některému to může více uškodit. Každému to nemusí sednout stejně.
Děláme pouze základní úpravy jako přidání - odebrání funkcí. Např. lambda sondy, DPF, EGR, imobilizér a další

ZAREZERVOVAT
Návrat na obsah